Hallo allemaal,
na een aantal maanden tevergeefs wachten op een menstruatie zijn mijn man en ik doorverwezen naar een vruchtbaarheidskliniek. Na anamnese en een bloedonderzoek bleek overduidelijk dat ik PCO heb. (LH waarde van 21, veeeel te hoog!)

De arts was heel positief (ook met PCO kun je zwanger worden) waardoor het een dagje duurde voordat de schok kwam. Opeens kwam mijn man naar me toe en zei: "dus dat betekent dat we zonder medicatie nooit zwanger hadden kunnen worden??" En daar zit je dan... sja, inderdaad.. hadden we xx jaar geleden geprobeerd een kindje te krijgen, dan was ons dat nooit gelukt.
MAAR Gelukkig leven wij in deze eeuw en bestaat er zoiets als clomifeen of zoals in ons geval Globan-f !!

Want dankzij dat middeltje, dat ik elke dag bij mezelf moet spuiten, zullen wij hopelijk in 2010 / 2011 ouders mogen worden! *duim duim*
We zijn behoorlijk positief ingesteld.. dat moet ook wel met zo'n mega-positieve arts die zei:"de vraag is niet.. 'kunnen we zwanger worden' maar 'kunnen we zwanger worden van 1 of 2 kindjes?'....want schijnbaar heb je nogal wat kans op een meerling van zo'n 8 a 10 kinderen........ Toch blijft dit een heel onzekere tijd en hebben we samen best al eens een traan gelaten. Want elke keer dat je naar die kliniek gaat blijft het spannend.. Is er al een eitje aan het groeien?? Zou het deze maand dan misschien gaan lukken??
Wij zijn nog maar pas begonnen aan dit proces, maar wellicht zijn er veel meer vrouwen die kampen met PCO.. heb jij er al meer ervaring mee? Ik zou het fijn vinden om jouw verhaal te lezen. Schrijf je gauw een reactie??