Nu ik nog vrij strak in het buikgareel zit, hoor ik me er nog niet druk om te maken. Maar bij gebrek aan een Prenatal, noppies winkel of MAMA hoekjes in hippe zaken, vraag ik me toch af hoe ik er straks leuk-zwanger bij kan lopen.
Wonend in het land van de Big Mama’s is het op zich niet moeilijk om aan grotere maten te komen. Wat dat betreft had ik het bijvoorbeeld in Azië lastiger kunnen treffen. Maar ik zit er niet op te wachten om straks mijn ‘dikke maanden’ te slijten in een kwaliteitsloze variant op de bloemetjestent. En gewoon de lage heupbroek open te laten hangen onder een kort topje (zoals ik veel zwangere tienerdames hier zie doen bij de gynaecoloog), lijkt me een jongerentrend die ik graag aan me voorbij laat gaan. Toen ik namelijk enigszins beteuterd na 15 jaar trouwe dienst mijn navelpiercing eruit haalde om de buik wat meer groeiruimte te geven, werd me door de gynaecoloog toevertrouwd dat dat op mijn leeftijd sowieso hoog tijd was.
Flexibel elastiekjeEn dus surf ik op internet, online winkelend maar zonder daadwerkelijk te bestellen. Verlekkerd kijken naar wat ik hád kunnen dragen. Want de tijden zijn voorlopig voorbij dat ik van een plaatje kan zien of iets past. Niet alleen zit er een flinke groeitermijn tussen het moment dat de kleren in het virtuele winkelwagentje liggen en de lokale Post mijn Blije Doos daadwerkelijk komt bezorgen, de ruiltermijn is dan ook al ver voorbij. Dus blijft het bij kijken en in mijn oude jeans rondlopen, bijeen gehouden met een steeds flexibeler elastiekje.
De oplossing kwam echter uit een ander hoekje, in de vorm van vriendin Angela. Ze is mijn enige ervaringsdeskundige vriendin en heeft dit alles zelf nog niet al te lang geleden meegemaakt. Vanaf het moment dat het predictorstaafje bij ons blauw uitsloeg, leeft ze enthousiast mee via de email, de MSN en post. Vrolijke kaarten, tips, namenboekjes, boeken over zwangerschap en bovenal veel lief enthousiasme; van alles komt deze kant op. Op de hoogte van mijn toekomstige outfitzorgen (en van het feit dat ik altijd opleef van leuke kleren) had zij de briljante inval om haar oude zwangerschapskleding op te sturen. Wat een verrassingspakket: gewone kleren maar dan met verstelbare extra metertjes stof aan de voorkant. Ik ben helemaal in mijn noppies!
Stretch minirokjes?Blij belde ik mijn Engel op om te bedanken voor de Allerblijste Doos Aller Tijden. Vooral voor de twee leuke blauw en rood gestreepte stretch minirokjes, waarover zelfs m’n vriend zijn welgemeende complimenten maakte.
Ehm... rokjes?? Het bleef even stil aan de andere kant. Wat ik in mijn enthousiasme als leuke Peppie en Kokkie rokjes had aangezien, bleken ondersteunende buikbanden te zijn.
Blijkbaar kan ik toch nog best mee met de jonge hippe korte trend!
BMM geeft 5 gratis buikbanden naar keuze weg! Wil jij een buikband met persoonlijke opdruk? Gan dan snel naar de actie!
Meer informatie over hippe buikbanden en het volledige productaanbod, vind je op
buikbanden.com
Gerelateerde artikelen:
Donataal - Even... snel... een afspraakDonataal - ZwangerschapslectuurDonataal - Dubbel in het diepe