Auteur Topic: Week 37 van de zwangerschap - Mariėtte  (gelezen 13284 keer)

jetjuh

• Member
  • **
Week 37 van de zwangerschap - Mariėtte
« Gepost op: 13 maart 2008, 11:17:05 »
Mariette is 30 jaar en 15 april 2008 bevallen van een kerngezonde dochter, genaamd Mila. Op Beschuit Met Muisjes schrijft zij over haar ervaringen tijdens de zwangerschap. Ditmaal de 37e week van haar zwangerschap.

Hoi allemaal!

De komende weken zal ik op BMM schrijven over mijn ervaringen met mijn zwangerschap. Daarnaast ben ik benieuwd hoe jij je zwangerschap ervaart!

Huisarts
Ik kwam er pas na 21 weken achter dat ik in verwachting was  :B. Na een standaard bezoekje aan de huisarts aangaande een toiletprobleem (lees: heel vaak moeten plassen...) vertelde hij mij zonder blikken of blozen dat ik rond de 21 weken in blijde verwachting was. Poeh, dat was ff schrikken...

We wilden allebei heel graag kinderen en we hadden het er ook steeds vaker over maar dat het ZO SNEL zou gaan dat hadden we nou ook weer niet verwacht.

Echo
Affijn, zodra we van de eerste schrik bekomen waren hebben we bij de verloskundige een eerste echo gehad en dat is zo onwerkelijk, je ziet dan ineens een kindje naar je zwaaien vanaf een monitor!

Gelukkig was alles perfect en ook de daarop volgende 20-weken echo (in ons geval dan de 23-weken echo, hum...) zag er weer perfect uit. Dus gelijk de toekomstige opa's en oma's ingelicht en die waren helemaal door het dolle heen.

Na een paar weken begon ook mijn buik niet meer in mijn broek te passen dus toen werd het tijd voor ruimere kleding. En dan op pad voor een kamertje, spulletjes, kleren, wandelwagen, maxicosi, kortom : daar ging een stuk van het spaargeld.... :Z. Maar we hebben nu gelukkig alles helemaal compleet en ik zit nu sinds een week 'lekker' thuis te wachten tot de kleine spruit zich aandient.

Het werken ging ook steeds goed, gelukkig waren mijn collega's erg behulpzaam bij dingen die niet meer zo goed gingen als voorheen. Ze gingen zelfs drinken voor me halen e.d. Echt top!

Zwangerschap uit het boekje
Tot op heden heb ik helemaal nergens last van gehad, geen misselijkheid, geen rugpijn, moeheid of andere kwalen die er bij gepaard kunnen gaan, dus wat je kunt noemen een voobeeldige zwangerschap.

Ik doe nog alles wat ik normaal gesproken ook deed, alleen in een iets lager tempo (de buik zit toch in de weg soms...) Ik zit de tijd wel ff uit (beetje internetten - schtijven voor Beschuit Met Muisjes  :22, op de bank hangen en meerdere keren per dag boodschappen doen) en ik zie het wel als het begint...

Wish me luck!

Groeten Mariette

- Meer over de 37e week van de zwangerschap
- Lees ook: Mariėtte - week 40 van de zwangerschap
- Lees ook: Mariėtte - Bevallingsverslag

« Laatst bewerkt op: 30 augustus 2008, 21:05:35 door Tony »

Linda0088

• Moderator
  • Member
Re: Mariette - week 37
« Reactie #1 Gepost op: 22 maart 2008, 23:32:52 »
omg! 21 weken? Das schrikken ofniet? Ben benieuwd naar je volgende verhaal!